FRAGMENT SZKOLENIA
OPIS SZKOLENIA
Celem szkolenia jest kompleksowe omówienie skutków podatkowych w VAT, przekazywania różnego rodzaju benefitów dla pracowników / współpracowników (UoP, zlecenie, dzieło, B2B). Podczas szkolenie omówimy najczęściej występujące przypadki wręczenia benefitów oraz najnowsze interpretacje organów podatkowych i orzeczenia sądów administracyjnych.
Grupa docelowa: dyrektorzy finansowi, główni księgowi, księgowi, pracownicy działów finansowych i controllingu oraz inne osoby zajmujące się podatkami w danej organizacji.
PROGRAM
1) Benefity dla pracowników i współpracowników – zasady ogólne odliczania podatku naliczonego i wykazywania VAT należnego
2) Omówienie poszczególnych benefitów w świetle najnowszych interpretacji i orzeczeń sądów administracyjnych:
a) imprezy integracyjne i okolicznościowe,
b) jubileusz firmy,
c) zapewnianie noclegów i wyżywienia,
d) koszty drobnych zakupów do firmy (owoce, napoje itp.),
e) podróże służbowe,
f) posiłki z kontrahentami i nie tylko,
g) narady z pracownikami / współpracownikami,
h) szkolenia i konferencje,
i) karty sportowe;
j) abonamenty medyczne w tym medycyna pracy,
k) dofinansowanie do okularów / soczewek kontaktowych,
l) posiłki i napoje dla pracowników,
m) prezenty okolicznościowe,
n) dofinansowanie do wypoczynku,
o) podnoszenie kwalifikacji zawodowych,
p) świadczenia wynikające z przepisów BHP,
q) świadczenia socjalne i wynikające z ZFŚS,
r) odzież dla pracowników / współpracowników,
s) ekwiwalent za pranie odzieży roboczej,
t) ubezpieczenia dodatkowe,