Co nas czeka po zniesieniu stanu zagrożenia epidemicznego?
CEL WEBIANRU
Stan epidemii został zniesiony w dniu 16 maja 2022 roku, jednocześnie został utrzymany i trwa nadal stan zagrożenia epidemicznego. Webinar ma na celu przedstawienie wybranych obowiązków z jakimi będą musieli poradzić sobie przedsiębiorcy po zniesieniu stanu zagrożenia epidemicznego. Na ten moment Ministerstwo Finansów niewiele mówi w zakresie planowanego zniesienia stanu zagrożenia epidemicznego, niemniej jednak możemy spodziewać się, że nastąpi to w okolicach maja – czerwca tego roku. W związku z powyższym warto już teraz dowiedzieć się co czeka spółki po zniesieniu stanu zagrożenia epidemicznego i jak się można na tą okoliczność przygotować.
PROGRAM
I. Stan zagrożenia epidemicznego – informacje ogólne
1. Stan zagrożenia epidemicznego, a stan epidemii?
2. Podstawy wprowadzenia i obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego.
3. Ograniczenia, zakazy i nakazy możliwe do wprowadzenia w stanie zagrożenia epidemicznego
II. Zniesienie stanu zagrożenia epidemicznego, a obowiązki podatkowe
1. MDR – zawieszenie terminów
2. Certyfikaty rezydencji
3. Biała Lista Podatników i złożenie zawiadomienia o dokonaniu zapłaty
4. Zniesienie opłaty prolongacyjnej
5. Kary umowne i odszkodowania powstałe wskutek zagrożenia epidemicznego
6. Termin wydawania interpretacji przez organy podatkowe
7. Uproszczenia w cenach transferowych
III. Zniesienie stanu zagrożenia epidemicznego, a odpowiedzialność członków zarządu
1. Niewypłacalność spółki, jako podstawa złożenia wniosku o upadłość
2. Odpowiedzialność zarządu w przypadku zaniechania złożenia wniosku
3. Przepisy covidowe – zawieszenie odpowiedzialności członków zarządu za niezłożenie wniosku o upadłość
4. Konsekwencje przepisów i ich zniesienia dla spółki i członków zarządu
Informacje
Cena z abonamentem
0,00 PLN
Stan prawny
11.05.2023
Cena bez abonamentu:
49 PLN
Czas trwania:
47 minuty
Certyfikat:
TAK
Materiały:
Tak
-
-
Wykład1.1
-
Anna Kubicz
Doradca Podatkowy
Anna jest doradcą podatkowym i Partnerem Zarządzającym w Kancelarii LTCA. Ukończyła prawo na Uniwersytecie Warszawskim oraz aplikację adwokacką przy Okręgowej Radzie Adwokackiej w Warszawie. Doświadczenie zawodowe zdobywała w renomowanych kancelariach prawnych i podatkowych, doradzając przy skomplikowanych transakcjach gospodarczych. Koncentruje się na doradztwie z zakresu podatków dochodowych ze szczególnym uwzględnieniem cen transferowych i analiz benchmarkigowych. Zarządzała ponad 300 projektami z zakresu TP. Anna z powodzeniem wdrażała również projekty z zakresu raportowania schematów podatkowych (MDR) oraz systemów compliance. Wykładowca na ponad 300 szkoleniach z zakresu cen transferowych, podatków CIT i VAT, MDR oraz compliance. Regularnie publikuje w prasie branżowej i specjalistycznej. Włada biegle językiem angielskim.