CEL SZKOLENIA
Pierwszy raz formularz TPR podatnicy wypełniali dla transakcji realizowanych w roku 2019. Ze względu na przedłużenie terminu na sporządzenie dokumentacji cen transferowych, pierwsze obowiązki związane z raportowaniem realizowane były do 31.12.2020 roku.
Formularz TP-R to w praktyce „wyciąg” ze sporządzonej dokumentacji cen transferowych, w którym podatnicy podają informacje nie tylko na temat rodzaju realizowanych transakcji, ale również informacje związane z ustaleniem warunków realizowania transakcji wewnątrzgrupowych oraz metody i wysokości cen stosowanych w takich transakcjach. Formularz to idealne narzędzie dla organów podatkowych do typowania podmiotów do kontroli cen transferowych.
Aktualnie, wielkimi krokami zbliża się termin złożenia kolejnego raportu o cenach transferowych. W tym roku czekają nas kolejne zmiany związane z wprowadzeniem nowej schemy TP-R.
Co uległo zmianie w nowym formularzu? Jakie dane będziemy przekazywać do organów podatkowych? Jak uporać się z prawidłowym złożeniem TPR? Kto jest zobowiązany do jego złożenia i jakie transakcje podlegają raportowaniu? Na te i wiele innych pytań, odpowiemy podczas szkolenia, które w całości poświęcone zostanie praktyce wypełniania informacji o cenach transferowych.
PROGRAM
1. Formularz TP-R jako narzędzie do typowania podmiotów do kontroli – jak organy podatkowe mogą wykorzystywać dane zawarte w formularzu.
2. Statystyki i wnioski MF z analizy złożonych TP-R za rok 2019.
3. Podmioty zobowiązane do złożenia TP-R – czy zwolnienie z obowiązku sporządzenia dokumentacji cen transferowych zwalnia również ze złożenia formularza TP-R?
4. Jakie transakcje podlegają raportowaniu – jak prawidłowo określić limity transakcji oraz jak prawidłowo przeprowadzić grupowanie transakcji.
5. Termin na złożenie informacji o cenach transferowych.
6. Osoby odpowiedzialne za złożenie i podpisanie TP-R. Sankcje za niezłożenie/złożenie po terminie/ podanie nieprawdy w składanym formularzu.
7. Dane zawarte w TP-R, a odpowiedzialność za rynkowość transakcji – ryzyko związane z brakiem lub niewłaściwym sporządzeniem analiz benchmarkingowych.
8. Omówienie zmian w nowym formularzu TP-R – jak wprowadzone zmiany wpłyną na wypełnienie obowiązków związanych z raportowaniem.
9. Transakcje z rajami podatkowymi, a obowiązek złożenia TP-R
10. Problemy z wypełnieniem TP-R – odpowiedzi na pytania powstałe podczas wypełniania TP-R za rok 2019.
11. Elementy formularza TP-R – omówienie poszczególnych sekcji formularza oraz informacji jakie należy w nich ująć.
12. Wspólne wypełnienie TP-R – instrukcja jak krok po kroku wypełnić formularz na przykładzie wybranych transakcji.
13. Polski Ład – propozycje zmian w formularzu TP-R