Celem Szkolenia jest przybliżenie podstawowych zasad funkcjonowania systemu KSeF i obrotu fakturami ustrukturyzowanymi, w tym ukazanie uczestnikom szkolenia możliwych zagrożeń związanych z wejściem w życie obowiązkowego KSeF w lipcu 2024 roku.
Mamy zatem czas na przygotowanie się do wdrożenia narzędzi IT umożliwiających korzystanie z KSEF i weryfikację ewentualnych nieprawidłowości w dotychczasowych działaniach związanych z dokumentowaniem sprzedaży.
Podczas Szkolenia przedstawione zostaną nie tylko same zasady korzystania z KSEF, ale także najczęściej pojawiające się lub najciekawsze pytania i odpowiedzi Ministerstwa Finansów związane z funkcjonowaniem systemu i jego obowiązkowym stosowaniem, a także aktualności związane z procesem legislacyjnym.
PROGRAM
1. Zasady funkcjonowania KSeF w roku 2023, 2024 i 2025 2. Ogólne założenia powodów wdrożenia obowiązkowego KSeF, 3. Dokumenty przesyłane w KSeF i podmioty obowiązane do korzystania z KSeF 4. Podmioty zwolnione z KSeF 5. Faktura ustrukturyzowana: i. opis schemy (wybrane zagadnienia), ii. data wystawienia, iii. data wystawianie w trybie offline iv. data odebrania, v. data odebrania w trubie offline vi. dokumentacja powiązana 6. Rodzaje uprawnień w KSeF 7. Wyjątki związane z obiegiem dokumentów poza KSeF: współpraca z podmiotami zagranicznymi 8. Tryb offline: i. Niedostępność i awarie po stronie KSeF ii. awarie po stronie podatnika 9. Przebieg prac legislacyjnych (wybrane zagadnienia) i. Dotychczasowe wskazania Ministerstwa Finansów (wybrane zagadnienia) ii. Stanowisko MŚP iii. Raport z konsultacji publicznych, 10. Jak przygotować się do wdrożenia KSeF z perspektywy podatkowej (możliwe zagrożenia i przeciwdziałania)
Informacje
Cena z abonamentem
0,00 PLN
Stan prawny
18.05.2023
Cena bez abonamentu:
199 PLN
Czas trwania:
2 godzina 50 minuty
Certyfikat:
TAK
Materiały:
Tak
Wykład1.1
Część 1 (kurs dostępny po zakupie)
Wykład1.2
Część 2 (kurs dostępny po zakupie)
Kajetan Kubicz
Adwokat
Kajetan jest adwokatem i ekspertem z zakresu podatku VAT oraz Partnerem Kancelarii LTCA. Ukończył prawo na Uniwersytecie Warszawskim oraz aplikację adwokacką przy Okręgowej Radzie Adwokackiej w Warszawie. Doświadczenie zawodowe zdobywał m.in. w jednej z największych kancelarii prawnych w Polsce oraz w międzynarodowej kancelarii doradztwa podatkowego i restrukturyzacyjnego świadcząc usługi bieżącego doradztwa podatkowego oraz uczestnicząc w licznych audytach podatkowych. Specjalizuje się w doradztwie na rzecz Klientów działających w branży budowlanej, transportowej, produkcyjnej oraz handlowej. Obecnie jest odpowiedzialny za bieżące doradztwo prawno-podatkowe, zarówno dla Klientów krajowych, jak i zagranicznych, głównie z obszaru VAT oraz w zakresie ulg podatkowych w podatkach PIT/CIT dotyczących rozwoju i innowacyjności. Jest autorem kilkuset wniosków o wydanie interpretacji indywidualnych prawa podatkowego oraz o dokonanie klasyfikacji statystycznej towarów i usług. Autor licznych publikacji z zakresu prawa podatkowego zwłaszcza w zakresie opodatkowania VAT. Włada biegle językiem angielskim.
Materiały i certyfikaty dostępne po zakupie. Kliknij odblokuj aby mieć dostęp do materiałów i certyfikatów.
Chcesz zorganizować szkolenie zamknięte?
Skontaktuj się z nami telefonicznie albo mailowo (dane kontaktowe poniżej) lub wypełnij formularz znajdujący się obok.
Zaletą szkoleń zamkniętych jest możliwość dostosowania zawartości merytorycznej spotkania, terminu i miejsca realizacji.
Tu z pomocą przychodzą eksperci Akademii LTCA uznani w Polsce specjaliści, praktycy w dziedzinie prawa, podatków, rachunkowości, kadr, płac i finansów.