Obowiązki w zakresie ochrony sygnalistów, czy jesteś na nie gotowy?
CEL WEBINARU
Polska ustawa o ochronie sygnalistów zbliża się wielkimi krokami. W styczniu opublikowane szósty i najprawdopodobniej, ostateczny projekt ustawy o ochronie sygnalistów. Zgodnie z projektem ustawy obowiązek wdrożenia określonych procedur wewnętrznych oraz systemów zapewniających ochronę sygnalistom będą mieli:
- Średni i duzi przedsiębiorcy, tj. już podmioty zatrudniające od 50 pracowników.
- Mikro i małe przedsiębiorstwa działające w sektorze finansowym.
- Jednostki sektora publicznego zatrudniające co najmniej 50 pracowników.
- Podmioty sektora publicznego, z wyłączeniem urzędów lub jednostek organizacyjnych gminy liczącej mniej niż 10 000 mieszkańców.
Zgodnie z projektem, podmioty prywatne, zatrudniające od 50 do 249 pracowników muszą wdrożyć procedury w zakresie ochrony sygnalistów do 17 grudnia 2023 roku. Pozostałe podmioty będą w rzeczywistości miały 2 miesiące od dnia wejścia w życie ustawy na dostosowanie regulacji wewnętrznych do wymogów ustawowych.
PROGRAM
1. Informacje wstępne
a) Etap wdrożenia dyrektywy o ochronie sygnalistów – sankcje nałożone na Polskę i inne kraje europejskie
b) Zakres przedmiotowy obowiązywania dyrektywy o ochronie sygnalistów.
c) Podmioty zobowiązane do wdrożenia procedur
d) Sankcje
2. Kim jest sygnalista
a) Definicja sygnalisty
b) Warunki objęcia ochroną sygnalisty
3. Zgłoszenia wewnętrzne i działania następcze
a) Jak zorganizować wewnętrzne kanały zgłaszania informacji o potencjalnych nieprawidłowościach?
b) Jakie działania następcze należy prowadzić w związku ze zgłoszeniami naruszenia prawa?
4. Środki ochrony sygnalistów.
a) Zakaz działań odwetowych
b) Środki ochrony przed działaniami odwetowymi
c) Środki wsparcia
d) Zakaz zrzeczenia się praw i środków ochrony prawnej
5. Sankcje
Informacje
Cena z abonamentem
0,00 PLN
Stan prawny
24.04.2024
Cena bez abonamentu:
49 PLN
Czas trwania:
1 godzina 5 minut
Certyfikat:
TAK
Materiały:
Tak
-
-
Wykład1.1
-
Anna Kubicz
Doradca Podatkowy
Anna jest doradcą podatkowym i Partnerem Zarządzającym w Kancelarii LTCA. Ukończyła prawo na Uniwersytecie Warszawskim oraz aplikację adwokacką przy Okręgowej Radzie Adwokackiej w Warszawie. Doświadczenie zawodowe zdobywała w renomowanych kancelariach prawnych i podatkowych, doradzając przy skomplikowanych transakcjach gospodarczych. Koncentruje się na doradztwie z zakresu podatków dochodowych ze szczególnym uwzględnieniem cen transferowych i analiz benchmarkigowych. Zarządzała ponad 300 projektami z zakresu TP. Anna z powodzeniem wdrażała również projekty z zakresu raportowania schematów podatkowych (MDR) oraz systemów compliance. Wykładowca na ponad 300 szkoleniach z zakresu cen transferowych, podatków CIT i VAT, MDR oraz compliance. Regularnie publikuje w prasie branżowej i specjalistycznej. Włada biegle językiem angielskim.