Podstawowe obowiązki pracownika wynikające z kodeksu pracy i skutki ich naruszania
OPIS WEBINARU
Kodeks pracy ustanawia podstawowy zakres obowiązków każdego pracownika, W trakcie webinaru trener omówi jakie konsekwencje niesie za sobą naruszanie tych obowiązków. Szczególnie wiele miejsca poświęci nagannym zrachowaniom pracowniczym w trakcie wyjazdów służbowych, integracyjnych itp. Trener odpowie także na pytanie, w jakich sytuacjach, krytyka pracodawcy może być podstawą do zwolnienia z pracy. Przeanalizowane też zostaną zagadnienia związane z odpowiedzialnością pracownika za wpisy w mediach społecznościowych dotyczące sytuacji pracodawcy.
PROGRAM
- Jak postąpić gdy pracownik narusza zasady współżycia społecznego na delegacji (spożywanie alkoholu, wulgarne odnoszenie się do innych osób, itp.)
- Kiedy krytyka poczynań pracodawcy będzie podstawą do zwolnienia pracownika?
- Czy wpisy w mediach społecznościowych mogą być podstawą do rozwiązania umowy o pracę ?
- Jak prawnicy rozumieją pracowniczy obowiązek „dbałości o dobro zakładu pracy”? – orzecznictwo sądowe
- Jak postąpić gdy pracownik nie usprawiedliwia należycie swojej nieobecności w pracy?
- Prawne konsekwencje częstych spóźnień do pracy
- Kiedy pracownik może odmówić wykonania polecenia pracodawcy?
Informacje
Cena z abonamentem
0,00 PLN
Stan prawny
03.04.2025
Cena bez abonamentu:
49 PLN + VAT
Czas trwania:
1 godzina 8 minut
Certyfikat:
Tak
Materiały:
Tak
-
-
Wykład1.1
-
Michał Olesiak
Prawnik z 9-letnim stażem w PIP oraz ukończoną aplikacją sędziowską. Członek rady programowej miesięcznika „Kadry i Płace w Administracji”, autor publikacji wydawanych nakładem Głównego Inspektoratu Pracy, ZUS, wydawnictwa Presscom. Doświadczony trener prawa pracy, wykładowca prawa pracy na studiach podyplomowych. Obecnie stale współpracuje z działami personalnymi pracodawców zatrudniających ponad 15.000 osób. Wśród uczestników dotychczasowych szkoleń komercyjnych byli pracownicy działów odpowiedzialnych za zarządzanie zasobami ludzkimi z sektora prywatnego (m.in.: Carslberg Shared Services Polska, ING Banku Śląskiego, TAURON Polska Energia S.A., , Philips Lighting Poland S.A., Rossmann Supermarkety Drogeryjne Polska Sp. z o.o., Michelin Polska, PZL Mielec, Hutchinson Poland Sp. z o.o., FCA Services Polska (FIAT), Lear Corporation Polska, Transgourmet Polska, Saint Gobain Construction Products Polska Sp. z o. o., Synthos S.A., Coty Polska, Enersys Polska sp. z o.o., Legrand Polska Sp. z o.o., PKP Energetyka,), a także Narodowego Banku Polskiego, Totalizatora Sportowego, Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, Lasów Państwowych, PGNiG, Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego, Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, Uniwersytetu Śląskiego, Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego. W trakcie szkoleń nacisk jest kładziony na praktyczne aspekty prezentowanych zagadnień. Omawiając poszczególne zagadnienia trener korzysta z tablicy multimedialnej ułatwiającej zrozumienie prezentowanych treści. Szkolenia są wzbogacane o liczne przykłady z praktyki zawodowej trenera. Materiały do każdego ze szkoleń stanowi prezentacja multimedialna wzbogacona o wyjaśnienia urzędów (PIP, MPiPS) oraz orzecznictwo sądowe.