31 stycznia 2024 roku to już ostatni moment na złożenie informacji TPR za rok 2023 i zweryfikowanie czy prawidłowo oceniliśmy swoje obowiązki dokumentacyjne oraz prawidłowo zaraportowaliśmy transakcje w informacji TPR.
Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się jak identyfikować podmioty powiązane, w jaki sposób grupować transakcje na potrzeby sporządzenia dokumentacji cen transferowych oraz jak określać progi dokumentacyjne w transakcjach towarowych, usługowych oraz w szczególności w transakcjach finansowych.
Dodatkowo zostanie przedstawione w jaki sposób wypełnić, podpisać i złożyć nowy formularz TPR, kto jest do tego upoważniony oraz jakimi dokumentami powinny dysponować spółki żeby zrealizować obowiązki, jak poradzić sobie z najczęstszymi problemami związanymi z raportowaniem transakcji, w tym w szczególności jak wykazywać transakcje nietypowe, finansowe oraz ich wartości.
Transakcje objęte obowiązkiem sporządzenia dokumentacji – zasady grupowania i określania limitów poszczególnych rodzajów transakcji.
Transakcje zwolnione z obowiązku sporządzania dokumentacji – transakcje niestanowiące przychodu lub kosztu podatkowego, transakcje pomiędzy podmiotami krajowymi
Limity dla transakcji nietypowych (raje podatkowe, umowy spółki, umowy wspólnego przedsięwzięcia).
Zwolnienie z obowiązku sporządzania analiz benchmarkingowych oraz dokumentacji cen transferowych.
Formularz TPR
Formularz TP-R jako narzędzie do typowania podmiotów do kontroli – jak organy podatkowe mogą wykorzystywać dane zawarte w formularzu.
Podmioty zobowiązane do złożenia TP-R – czy zwolnienie z obowiązku sporządzenia dokumentacji cen transferowych zwalnia również ze złożenia formularza TP-R?
Jakie transakcje podlegają raportowaniu – jak prawidłowo określić limity transakcji oraz jak prawidłowo przeprowadzić grupowanie transakcji.
Termin na złożenie informacji o cenach transferowych.
Osoby odpowiedzialne za złożenie i podpisanie TP-R. Sankcje za niezłożenie/złożenie po terminie/ podanie nieprawdy w składanym formularzu.
Dane zawarte w TP-R, a odpowiedzialność za rynkowość transakcji – ryzyko związane z brakiem lub niewłaściwym sporządzeniem analiz benchmarkingowych.
Transakcje z rajami podatkowymi, a obowiązek złożenia TP-R.
Problemy z wypełnieniem TP-R – odpowiedzi na pytania powstałe podczas wypełniania TP-R.
Informacje
Cena z abonamentem
0,00 PLN
Stan prawny
16.01.2024
Cena bez abonamentu:
199 PLN
Czas trwania:
4 godziny 2 minuty
Certyfikat:
TAK
Materiały:
Tak
Wykład1.1
Część 1 (kurs dostępny po zakupie)
Wykład1.2
Część 2 (kurs dostępny po zakupie)
Wykład1.3
Część 3 (kurs dostępny po zakupie)
Anna Kubicz
Doradca Podatkowy
Anna jest doradcą podatkowym i Partnerem Zarządzającym w Kancelarii LTCA. Ukończyła prawo na Uniwersytecie Warszawskim oraz aplikację adwokacką przy Okręgowej Radzie Adwokackiej w Warszawie. Doświadczenie zawodowe zdobywała w renomowanych kancelariach prawnych i podatkowych, doradzając przy skomplikowanych transakcjach gospodarczych. Koncentruje się na doradztwie z zakresu podatków dochodowych ze szczególnym uwzględnieniem cen transferowych i analiz benchmarkigowych. Zarządzała ponad 300 projektami z zakresu TP. Anna z powodzeniem wdrażała również projekty z zakresu raportowania schematów podatkowych (MDR) oraz systemów compliance. Wykładowca na ponad 300 szkoleniach z zakresu cen transferowych, podatków CIT i VAT, MDR oraz compliance. Regularnie publikuje w prasie branżowej i specjalistycznej. Włada biegle językiem angielskim.
Materiały i certyfikaty dostępne po zakupie. Kliknij odblokuj aby mieć dostęp do materiałów i certyfikatów.
Chcesz zorganizować szkolenie zamknięte?
Skontaktuj się z nami telefonicznie albo mailowo (dane kontaktowe poniżej) lub wypełnij formularz znajdujący się obok.
Zaletą szkoleń zamkniętych jest możliwość dostosowania zawartości merytorycznej spotkania, terminu i miejsca realizacji.
Tu z pomocą przychodzą eksperci Akademii LTCA uznani w Polsce specjaliści, praktycy w dziedzinie prawa, podatków, rachunkowości, kadr, płac i finansów.