Celem Webinarium jest przybliżenie podstawowych zasad identyfikacji stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej na gruncie VAT (tzw. Fixed Establishment lub też SMPD) i jego wpływu na obowiązkowe stosowanie Krajowego Systemu e-Faktur (KseF).
Obowiązkowy KSeF ma funkcjonować od lipca 2024 roku i dotyczyć będzie m.in. tych podatników, którzy posiadają w Polsce stałe miejsce prowadzenia działalności. Wątpliwości interpretacyjnych co do utworzenia SMPD jest bardzo dużo, a linie interpretacyjne nie są jednolite i różnią się nawet przy zbliżonych stanach faktycznych. Celem webinarium jest zwrócenie uwagi na te wątpliwości oraz ich omówienie.
W szczególności, że część podmiotów, które do tej pory odwlekało w czasie identyfikację stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej powinno rozstrzygnąć tą kwestię przed wdrożeniem obligatoryjnego obowiązku korzystania z KSeF.
Webinarium stanowi zaproszenie do pełnego Szkolenia, podczas którego poruszone zostaną również kwestie zakładu podatkowego na gruncie CIT. Stąd część zagadnień zostanie przedstawiona jedynie sygnalizacyjnie.
PROGRAM
Zasady funkcjonowania KSeF dla stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej,
Skutki opóźnionej identyfikacji stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej i braku korzystania z KSeF,
Podstawowe zasady identyfikacji stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej,
Słowem o orzecznictwie, w ty podejściu TSUE,
Słowem o zakładzie podatkowym i jego wpływie na identyfikację stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej.
Informacje
Cena z abonamentem
0,00 PLN
-
Stan prawny
15.06.2023
Cena bez abonamentu:
49 PLN
Czas trwania:
57 minut
Certyfikat:
TAK
Materiały:
Tak
Wykład1.1
Fixed Establishment a KSeF (kurs dostępny po zakupie)
Urszula Mazurek
Urszula jest adwokatem specjalizującym się w VAT i podatku akcyzowym. Ukończyła prawo na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim oraz studia podyplomowe z międzynarodowych strategii podatkowych w Szkole Głównej Handlowej. Obecnie przygotowuje pracę doktorską w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Doświadczenie zawodowe zdobywała m.in. w jednej z największych kancelarii prawno-podatkowych w Polsce oraz w międzynarodowej kancelarii doradztwa podatkowego wchodzącej w skład tzw. „wielkiej czwórki”. Doradza klientom w zakresie praktycznego zastosowania przepisów ustawy o podatku od towarów i usług dla rozliczeń transakcji krajowych i transgranicznych, w szczególności pod kątem opracowania łańcuchów dostaw towarów i ich dokumentowania. Ma szerokie doświadczenie w projektach obejmujących przegląd rozliczeń podatkowych spółek działających w różnych branżach. Autorka publikacji z zakresu prawa podatkowego w zakresie opodatkowania VAT. Włada biegle językiem angielskim.
Kajetan Kubicz
Adwokat
Kajetan jest adwokatem i ekspertem z zakresu podatku VAT oraz Partnerem Kancelarii LTCA. Ukończył prawo na Uniwersytecie Warszawskim oraz aplikację adwokacką przy Okręgowej Radzie Adwokackiej w Warszawie. Doświadczenie zawodowe zdobywał m.in. w jednej z największych kancelarii prawnych w Polsce oraz w międzynarodowej kancelarii doradztwa podatkowego i restrukturyzacyjnego świadcząc usługi bieżącego doradztwa podatkowego oraz uczestnicząc w licznych audytach podatkowych. Specjalizuje się w doradztwie na rzecz Klientów działających w branży budowlanej, transportowej, produkcyjnej oraz handlowej. Obecnie jest odpowiedzialny za bieżące doradztwo prawno-podatkowe, zarówno dla Klientów krajowych, jak i zagranicznych, głównie z obszaru VAT oraz w zakresie ulg podatkowych w podatkach PIT/CIT dotyczących rozwoju i innowacyjności. Jest autorem kilkuset wniosków o wydanie interpretacji indywidualnych prawa podatkowego oraz o dokonanie klasyfikacji statystycznej towarów i usług. Autor licznych publikacji z zakresu prawa podatkowego zwłaszcza w zakresie opodatkowania VAT. Włada biegle językiem angielskim.
Materiały i certyfikaty dostępne po zakupie. Kliknij odblokuj aby mieć dostęp do materiałów i certyfikatów.