CEL SZKOLENIA
Celem konferencji jest kompleksowe problematyki podatków CIT i VAT w branży medialnej.
Szkolenie będzie obejmowało omówienie zagadnień w dwóch obszarach:
1. Wprowadzenia obszernego pakietu zmian związanych z Polskim Ładem oraz
2. Omówienie kluczowych zagadnień branżowych
Nasi eksperci skupiają się na poszczególnych zagadnieniach, omawiając regulacje ustawowe oraz najnowsze interpretacje organów podatkowych i orzeczenia sądów administracyjnych.
PROGRAM
I. Zmiany w Polskim Ładzie dotyczące podatku CIT mające wpływ na rozliczenia podatkowe firm z branży medialnej:
1. Podatek „minimalny” CIT
2. Spółki holdingowe
3. Rewolucyjne zmiany w podatku u źródła
4. Zasady ustalania rezydencji podatkowej
5. Nowy CIT „estoński”
6. Cienka kapitalizacja
7. Odsetki od pożyczki na nabycie udziałów
8. Wypłata ukrytej dywidendy
9. Zakaz przerzucania dochodów
10. Zmiany w cenach transferowych
11. Ulga B+R i IP BOX – korzystne zmiany i możliwość łączenia ulg.
12. Ulga dla innowacyjnych pracowników
II. Pozostałe zmiany istotne dla funkcjonowania przedsiębiorstw.
1. Nowe limity płatności gotówkowych dla konsumentów i firm
2. Sankcje podatkowe dla pracodawców zatrudniających „na czarno”
3. Składki zdrowotne dla pracowników / współpracowników oraz kadry menadżerskiej
4. Przesyłanie ksiąg w formie elektronicznej od 2023 r.
5. Nowe zasady amortyzacji
6. Ryczałt za używanie służbowych aut
III. Wybrane zagadnienia branżowe w CIT:
1) Przychody podatkowe charakterystyczne dla branży medialnej: udostepnienie czasu antenowego, usługi reklamowe, udzielanie licencji, sprzedaż praw autorskich, itd.
2) Wykonanie usługi oraz częściowe wykonanie usługi (określenie momentu rozpoznania przychodu)
3) Rozliczenie podatkowe umów barterowych – problemy praktyczne
4) Usługi rozliczane w okresach rozliczeniowych
5) Zaliczki, przedpłaty a przychody podatkowe
6) Koszty uzyskania przychodów w branży medialnej – uwagi ogólne. Podział na koszty bezpośrednie, koszty pośrednie i inne – omówienie przepisów ustawy o CIT istotnych dla rozliczenia kosztów w czasie
7) Koszty uzyskania przychodów w branży medialnej – licencje, wartości niematerialne i prawne, opłaty koncesyjne, koszty udźwiękowienia i koszty przesyłu materiałów do emisji, produkcje własne, ZAiKS, ZASP i inne
8) Akcje marketingowe i promocyjne w branży medialnej: kampanie sponsorskie, konkursy, sponsoring, organizacja imprez, prezenty, gadżety i inne
9) Koszty i świadczenia na rzecz pracowników i współpracowników w branży medialnej na gruncie CIT i PIT (wynagrodzenia i składki, imprezy integracyjne i jubileuszowe, szkolenia, ubezpieczenia dodatkowe, nagrody)
10) Podatek u źródła w branży medialnej: licencje, prawa autorskie, tłumaczenia i inne – omówienie najczęstszych problemów praktycznych
IV. Zmiany w Polskim Ładzie dotyczące podatku VAT oraz zmiany z 2021 r. mające wpływ na rozliczenia podatkowe firm z branży medialnej:
1. Grupy VAT
2. Wprowadzenie pakietu „SLIM VAT 1” – w szczególności z miana zasad dokonywania korekt „in plus” oraz „in minus” w tym rak obowiązku posiadania potwierdzenia odbioru faktury korygującej.
3. Zmiany w zakresie raportowania JPK VAT
4. Zmiany wynikające z pakietu „SLIM VAT 2”
5. Krajowy System e-Faktur
V. Wybrane zagadnienia branżowe w VAT:
1. Miejsce opodatkowania usług w sektorze mediów
2. Świadczenia kompleksowe w VAT
3. Moment powstania obowiązku podatkowego z tytułu świadczenia usług reklamowych
4. Moment powstania obowiązku podatkowego – licencje, usługi rozliczane w okresach rozliczeniowych, usługi produkcyjne;
5. Podstawa opodatkowania i jej korygowanie
6. Import usług – rozliczenie podatku naliczonego – nabywanie zagranicznych licencji
VI. Podatek od reklam – omówienie zagadnienia i skutków jego ewentualnego wprowadzenia.