Zgodnie z zapowiedziami, 1 lipca 2023 roku zniesiony zostanie stan zagrożenia epidemicznego, a tym samym powrócą po prawie 3 latach obowiązki związane z raportowaniem schematów podatkowych.
Celem webinaru jest omówienie obowiązków związanych z raportowaniem schematów podatkowych. Obowiązek raportowania dotyczy każdego zdarzenia, które skutkuje powstaniem korzyści podatkowej. Może nim być każdy przypadek oszczędności podatkowej, m.in. niepowstanie zobowiązania podatkowego, obniżenie jego wysokości, a także powstanie albo zawyżenie straty podatkowej. Na szkoleniu zostaną przedstawione najnowsze stanowiska organów podatkowych i MF w zakresie interpretowania przepisów o schematach podatkowych.
Przepisy przewidują surowe sankcje, w tym sankcje administracyjne, karne i karano – skarbowe za niewykonywanie lub nieprawidłowe wykonywanie nowych obowiązków.
PROGRAM
I. Raportowanie schematów podatkowych
Zagadnienia ogólne
Dyrektywa Rady (UE) 2018/822 z 25.05.2018 – polskie przepisy, a treść Dyrektywy
Cel wprowadzenia przepisów
II. Czym jest schemat podatkowy?
Co jest przedmiotem raportowania?
Definicja uzgodnienia i korzyści podatkowej
Czym są i jak identyfikować cechy rozpoznawcze
Rodzaje schematów i ich różnice
III. Kto jest zobowiązany do przekazania informacji o schematach podatkowych i kiedy należy je zgłosić?
Definicja promotora
Definicja korzystającego
Definicja wspomagającego
IV. Procedura wewnętrzna
Procedura wewnętrzna nie tylko jako obowiązek wynikający z ordynacji – przed czym może chronić, po co ją wprowadzać
Kto jest zobowiązany do posiadania procedury wewnętrznej?
VIII. Sankcje
Sankcje administracyjne
Sankcje karne – k.k.s i kodeks karny
Informacje
Cena z abonamentem
0,00 PLN
Stan prawny
14.06.2023
Cena bez abonamentu:
49 PLN
Czas trwania:
58 minut
Certyfikat:
TAK
Materiały:
Tak
Wykład1.1
Odwieszenie obowiązków związanych z raportowaniem schematów podatkowych, jak się na nie przygotować? (kurs dostępny po zakupie)
Anna Kubicz
Doradca Podatkowy
Anna jest doradcą podatkowym i Partnerem Zarządzającym w Kancelarii LTCA. Ukończyła prawo na Uniwersytecie Warszawskim oraz aplikację adwokacką przy Okręgowej Radzie Adwokackiej w Warszawie. Doświadczenie zawodowe zdobywała w renomowanych kancelariach prawnych i podatkowych, doradzając przy skomplikowanych transakcjach gospodarczych. Koncentruje się na doradztwie z zakresu podatków dochodowych ze szczególnym uwzględnieniem cen transferowych i analiz benchmarkigowych. Zarządzała ponad 300 projektami z zakresu TP. Anna z powodzeniem wdrażała również projekty z zakresu raportowania schematów podatkowych (MDR) oraz systemów compliance. Wykładowca na ponad 300 szkoleniach z zakresu cen transferowych, podatków CIT i VAT, MDR oraz compliance. Regularnie publikuje w prasie branżowej i specjalistycznej. Włada biegle językiem angielskim.
Materiały i certyfikaty dostępne po zakupie. Kliknij odblokuj aby mieć dostęp do materiałów i certyfikatów.