CEL SZKOLENIA
Celem szkolenia jest kompleksowe problematyki podatków CIT i VAT w branży medialnej.
Szkolenie będzie obejmowało omówienie zagadnień w dwóch obszarach:
1. Omówienie kluczowych zagadnień branżowych;
2. Omówienie ostatnich zmian podatkowych, które są najistotniejsze z punktu widzenia branży.
Szkolenie obejmuje wyłącznie zagadnienia branżowe, które zostały wybrane na bazie naszej wieloletniej praktyki w obsłudze podatkowej firm z branży medialnej.
PROGRAM
I. Zmiany w Polskim Ładzie dotyczące podatku CIT mające wpływ na rozliczenia podatkowe firm z branży medialnej:
1. Podatek „minimalny” CIT
2. Spółki holdingowe
3. Rewolucyjne zmiany w podatku u źródła
4. Zasady ustalania rezydencji podatkowej
5. Cienka kapitalizacja
6. Odsetki od pożyczki na nabycie udziałów
7. Wypłata ukrytej dywidendy
8. Zmiany w cenach transferowych
9. Nowe limity płatności gotówkowych dla konsumentów i firm
10. Sankcje podatkowe dla pracodawców zatrudniających „na czarno”
II. Wybrane zagadnienia branżowe w CIT:
1. Przychody podatkowe charakterystyczne dla branży medialnej: udostepnienie czasu antenowego, usługi reklamowe, udzielanie licencji, sprzedaż praw autorskich, itd.
2. Wykonanie usługi oraz częściowe wykonanie usługi (określenie momentu rozpoznania przychodu)
3. Rozliczenie podatkowe umów barterowych – problemy praktyczne
4. Usługi rozliczane w okresach rozliczeniowych
5. Zaliczki, przedpłaty a przychody podatkowe
6. Koszty uzyskania przychodów w branży medialnej – uwagi ogólne. Podział na koszty bezpośrednie, koszty pośrednie i inne – omówienie przepisów ustawy o CIT istotnych dla rozliczenia kosztów w czasie
7. Koszty uzyskania przychodów w branży medialnej – licencje, wartości niematerialne i prawne, opłaty koncesyjne, koszty udźwiękowienia i koszty przesyłu materiałów do emisji, produkcje własne, ZAiKS, ZASP i inne
8. Akcje marketingowe i promocyjne w branży medialnej: kampanie sponsorskie, konkursy, sponsoring, organizacja imprez, prezenty, gadżety i inne
9. Koszty i świadczenia na rzecz pracowników i współpracowników w branży medialnej na gruncie CIT i PIT (wynagrodzenia i składki, imprezy integracyjne i jubileuszowe, szkolenia, ubezpieczenia dodatkowe, nagrody)
10. Podatek u źródła w branży medialnej: licencje, prawa autorskie, tłumaczenia i inne – omówienie najczęstszych problemów praktycznych
III. Zmiany w Polskim Ładzie dotyczące podatku VAT oraz zmiany z 2021 r. mające wpływ na rozliczenia podatkowe firm z branży medialnej:
1. Grupy VAT
2. Wprowadzenie pakietu „SLIM VAT 1” – w szczególności z miana zasad dokonywania korekt „in plus” oraz „in minus” w tym rak obowiązku posiadania potwierdzenia odbioru faktury korygującej.
3. Zmiany w zakresie raportowania JPK VAT
4. Zmiany wynikające z pakietu „SLIM VAT 2”
5. Planowany pakiet „SLIM VAT 3”
6. Krajowy System e-Faktur
IV. Wybrane zagadnienia branżowe w VAT:
1. Miejsce opodatkowania usług w sektorze mediów
2. Świadczenia kompleksowe w VAT
3. Moment powstania obowiązku podatkowego z tytułu świadczenia usług reklamowych i nadawczych
4. Moment powstania obowiązku podatkowego – licencje, usługi rozliczane w okresach rozliczeniowych, usługi produkcyjne
5. Podstawa opodatkowania i jej korygowanie
6. Refakturowanie usług – przegląd stanowisk praktycznych
7. Import usług – rozliczenie podatku naliczonego – nabywanie zagranicznych licencji
V. Podatek od reklam – omówienie zagadnienia i skutków jego ewentualnego wprowadzenia.