CEL SZKOLENIA
Celem szkolenia jest kompleksowe omówienie rozliczenia CIT w branży hotelarskiej i turystycznej. Szkolenie obejmuje wyłącznie zagadnienia branżowe, które zostały wybrane na bazie naszej wieloletniej praktyki w obsłudze podatkowej firm z branży hotelarskiej i turystycznej. Nasi eksperci skupiają się na poszczególnych zagadnieniach, omawiając regulacje ustawowe oraz najnowsze interpretacje organów podatkowych i orzeczenia sądów administracyjnych. W zakresie CIT, w kompleksowy sposób omówione zostaną zagadnienia dotyczące daty powstania przychodu podatkowego, jak również rozliczania kosztów charakterystycznych dla branży. Grupa docelowa: dyrektorzy finansowi, główni księgowi, księgowi, pracownicy działów finansowych i controllingu oraz inne osoby zajmujące się podatkami w danej organizacji.
PROGRAM
1) Przychody podatkowe charakterystyczne w branży hotelarskiej z uwzględnieniem ujęcia przychodu w czasie:
– usługi hotelarskie,
– opłaty za rezygnację z usługi hotelarskiej (z tzw. „niedojazdów”),
– kompleksowa usługa hotelarska,
– organizacja szkoleń i konferencji a moment powstania przychodu,
– wynajem sal konferencyjnych i innych pomieszczeń,
– usługi restauracyjne, sprzedaż towarów z minibaru, usługi pralnicze,
– usługi związane z organizacją czasu wolnego np. wycieczki,
– wynajem powierzchni na sklepy, spa, siłownie, usługi rekreacyjne itp.,
– usługi rekreacyjne i inne, np. basen, siłownia, aerobik, dyskoteki, SPA, pralnia, wynajem samochodów itp.,
– usługi serwisowe (tipy).
2) Przychody z tytułu świadczenia usług turystyki.
3) Zaliczki na poczet usługi hotelarskiej / turystycznej (opłaty rezerwacyjne zwrotne i bezzwrotne), a przychody podatkowe. Czy całkowita zapłata za nocleg przed wykonaniem usługi powoduje powstanie przychodu?
4) Sprzedaż voucherów / bonów a data powstania przychodu podatkowego
5) Przychody z tytułu usług marketingowych – usługi ekspozycji towarów i inne usługi marketingowe
6) Podatek od przychodów z budynków (podatek minimalny) w branży hotelarskiej – zasady obliczania i ujęcia w zeznaniu podatkowym, ustalenie podstawy opodatkowania, ustalenie części wspólnych itd. Czy spółki z branży hotelarskiej są zobowiązane do zapłaty podatku? Analiza najnowszego orzecznictwa
7) Kary umowne i odszkodowania, w tym związane ze zniszczeniami a przychody podatkowe
8) Rabaty posprzedażowe – data korekty przychodu podatkowego
9) Koszty uzyskania przychodów w branży hotelarskiej i turystycznej – uwagi ogólne. Podział na koszty bezpośrednie, koszty pośrednie i inne. Omówienie przepisów ustawy o CIT istotnych dla rozliczenia kosztów w czasie
10) Koszty uzyskania przychodów w branży hotelarskiej i turystycznej:
– zużycie materiałów (porcelana, szkło, bielizna, szlafroki, paliwo do ogrzewania, druczki, żarówki, woda, materiały eksploatacyjne jak czapki dla kucharzy, łyżeczki plastikowe, chemia basenowa, prasa, odzież służbowa, BHP i robocza);
– energia elektryczna, woda ciepła zimna, gaz, ścieki;
– usługi ochrony;
– usługi pralnicze;
– usługi sprzątania na zlecenie;
– usługi obsługi w gastronomii;
– obsługa techniczna (bieżące naprawy, remonty, serwisy);
– usługi reklamy;
– koszty wynajmu miejsc parkingowych dla gości;
– koszty wynajmu sprzętu audiowizualnego oraz koszty płatnej telewizji pay tv;
– koszty wywozu śmieci, odpadów;
– usługi konwojowania pieniędzy;
– podatek od nieruchomości;
– opłaty licencyjne (franczyzowe);
– usługi pośrednictwa sprzedaży / rezerwacyjne (typu Booking.com);
– opłaty licencyjne na odtwarzanie muzyki / TV;
11) Remont a ulepszenie obiektów hotelarskich – rozliczenie kosztów
12) Niedobory inwentaryzacyjne a koszty podatkowe
13) Koszty pracownicze w branży hotelarskiej i turystycznej PIT/CIT – wyżywienie, noclegi, parkingi, przekazanie odzieży roboczej, ekwiwalent za pranie, itp.