Celem szkolenia jest kompleksowe przedstawienie założeń oraz korzyści płynących dla firm rodzinnych z możliwości, jakie daje nowa instytucja w polskim systemie prawnym – Fundacja Rodzinna. Podczas spotkania omówione w szczególności będą zagadnienia obejmujące kwestie organizacyjne – jakie formalności związane są z założeniem fundacji, jak powinna wyglądać jej struktura organizacyjna oraz jaką działalność można prowadzić w ramach fundacji. Dodatkowo omówione zostaną podstawowe zagadnienia dotyczące kwestii opodatkowania fundacji oraz przekazywanych przez nią środków.
Grupa docelowa: właściciele firm rodzinnych, dyrektorzy finansowi, główni księgowi, księgowi, pracownicy działów finansowych i controllingu.
PROGRAM
I.Prawne aspekty fundacji rodzinnej
1.Czym jest fundacja rodzinna? 2.Jakie korzyści oferuje fundacja rodzinna? 3.Ograniczenie odpowiedzialności za zobowiązania na linii fundator-fundacja. 4.Charakterystyka fundacji rodzinnej: a)Działalność fundacji rodzinnej; b)Status fundatora; c)Status beneficjenta fundacji rodzinnej;
5.Proces założenia fundacji rodzinnej. 6.Wnoszenie mienia do fundacji rodzinnej. 7.Zasady funkcjonowania fundacji rodzinnej - „ład korporacyjny fundacji”. 8.Zasady sukcesji biznesu w ramach fundacji rodzinnej. 9.Fundacja rodzinna a kwestie spadkowe.
II.Podatki na każdym z etapów istnienia Fundacji Rodzinnej:
1.Tworzenie Fundacji Rodzinnej: a)wniesienie majątku do Fundacji Rodzinnej na gruncie podatków dochodowych i podatku od czynności cywilnoprawnych, b)wniesienie majątku do Fundacji Rodzinnej– uwaga na podatek VAT!
2.Funkcjonowanie Fundacji Rodzinnej – zasady opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych. a)Ograniczone zwolnienie podatkowe Fundacji Rodzinnej – jaka działalność na pewno będzie zwolniona z podatku; b)Nowe stawki podatku CIT w Fundacji Rodzinnej: •stawka 15% CIT właściwa dla wypłaty świadczeń z Fundacji Rodzinnej na rzecz jej Beneficjentów •stawka 15% CIT od dochodu z tytułu ukrytych zysków Fundacji Rodzinnej. opodatkowana działalność i świadczenie w postaci ukrytych zysków. •Stawka 25% CIT właściwa dla działalności gospodarczej wykraczającej poza zakres przewidziany w art. 5 ustawy o Fundacji Rodzinnej.
3.Funkcjonowanie Fundacji Rodzinnej – zasady opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych: a)Zwolnienie z podatku PIT świadczeń wypłaconych przez Fundację Rodzinną dla osób najbliższych wobec Fundatorów Fundacji – kiedy pokrewieństwo ma znaczenie. b)Nowe stawki podatku PIT dla Beneficjentów Fundacji Rodzinnej: •Stawka 10% PIT dla Beneficjentów z pierwszej i drugiej grupy podatkowej; •Stawka 15% PIT dla pozostałych Beneficjentów. c)Kto jest płatnikiem podatku z tytułu świadczeń wypłaconych z Fundacji Rodzinnej. d)Rozwiązanie Fundacji Rodzinnej, a podatek PIT.
4.Funkcjonowanie Fundacji Rodzinnej – Fundacja jako podatnik podatku VAT. 5.Wyłącznie z opodatkowania podatkiem od spadków i darowizn świadczeń otrzymanych z Fundacji Rodzinnej oraz w związku z jej likwidacją. 6.Dlaczego Fundacja Rodzinna założona przez kilku Fundatorów to zły pomysł? 7.Konieczność rozpatrywania prawa Beneficjenta do zwolnienia z podatku PIT odrębnie wobec każdego z Fundatorów. 8.Fundacja Rodzinna okiem Fiskusa – podsumowanie trzech miesięcy praktyki interpretacyjnej organów podatkowych. 9.Fundacja Rodzinna vs Estoński CIT. 10.Jaki rodzaj aktywów opłaca się wnieść do Fundacji Rodzinnej? 11.Fundacja Rodzinna, a Estoński – CIT i podatek od przychodów z budynków.
Informacje
Cena z abonamentem
0,00 PLN
Stan prawny
06.09.2023
Cena bez abonamentu:
199 PLN
Czas trwania:
1 godzina 2 minuty
Certyfikat:
TAK
Materiały:
Tak
Wykład1.1
Część 1 (kurs dostępny po zakupie)
Wykład1.2
Część 2 (kurs dostępny po zakupie)
Bolesław Szyłkajtis
Adwokat
Bolesław jest adwokatem, członkiem Izby Adwokackiej w Warszawie oraz partnerem zarządzającym w LTCA Legal. Ukończył prawo na Uniwersytecie Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie. Posiada wieloletnie, bogate doświadczenie w prowadzeniu i rozwiązywaniu sporów oraz obsłudze prawnej klientów, w szczególności z branży budowlanej i deweloperskiej. Swoje doświadczenie zdobył m.in. przy realizacji kluczowych projektów budowlanych i infrastrukturalnych, takich jak budowy linii kolejowych, dworców, stadionów, obiektów przemysłowych, dróg ekspresowych, autostrad i nieruchomości deweloperskich. Świadczył doradztwo na rzecz polskich i zagranicznych spółek w największych inwestycjach i sporach budowlanych w Polsce. Bolesław reprezentował klientów w licznych procesach sądowych i arbitrażowych o wielomilionowej wartości charakteryzujących się najwyższym stopniem skomplikowania i złożoności. Doradzał również klientom przy realizacji wielu znaczących i prestiżowych inwestycji budowlanych. Swoje bogate doświadczenie zdobywał w renomowanych polskich i międzynarodowych kancelariach prawnych, takich jak: JDP, DZP, CMS i Hoogells. W swojej praktyce kieruje się przede wszystkim indywidualnym podejściem do klientów zwracając szczególną uwagę na ich potrzeby biznesowe. Posiada szczególną umiejętność w szerokim, międzybranżowym podejściu do problemów klientów. Jest również doświadczonym prelegentem, który wielokrotnie występował na konferencjach i kongresach w branży budowlanej oraz prowadził liczne wykłady, warsztaty i panele, a także szkolenia dedykowane dla klientów. Obsługuje klientów w języku polskim, angielskim i niemieckim.
Adrian Kęmpiński
Radca Prawny, Doradca Podatkowy
Adrian jest doradcą podatkowym i radcą prawnym. Ukończył prawo na Uniwersytecie im. Mikołaja Kopernika w Toruniu. Z prawem podatkowym związany od 2019 roku i w tym czasie pracował dla największych kancelarii podatkowych w województwie Kujawsko – Pomorskim, w których uczestniczył w licznych projektach restrukturyzacyjnych dotyczących spółek prawa handlowego. W ramach Kancelarii LTCA uczestniczy w projektach obejmujących bieżące doradztwo podatkowe.
Materiały i certyfikaty dostępne po zakupie. Kliknij odblokuj aby mieć dostęp do materiałów i certyfikatów.
Chcesz zorganizować szkolenie zamknięte?
Skontaktuj się z nami telefonicznie albo mailowo (dane kontaktowe poniżej) lub wypełnij formularz znajdujący się obok.
Zaletą szkoleń zamkniętych jest możliwość dostosowania zawartości merytorycznej spotkania, terminu i miejsca realizacji.
Tu z pomocą przychodzą eksperci Akademii LTCA uznani w Polsce specjaliści, praktycy w dziedzinie prawa, podatków, rachunkowości, kadr, płac i finansów.