Odkrywaj KSeF razem z LTCA cz. VII "Data otrzymania e-faktury w KSeF"
- Wysłane przez Adrian Kęmpiński
- Kategorie KSEF
- Data 4 wrzesień 2023
💡Tematem dzisiejszego wpisu jest data odebrania e-faktury w KSeF.
❗Zasada – za datę otrzymania faktury uznaje się dzień nadania tej fakturze numeru KSeF. Data ta jest widoczna dla odbiorcy e-faktury w systemie.❗
👉Najczęściej data ta będzie zbieżna z datą wystawienia faktury ustrukturyzowanej, którą jest data przesłania faktury ustrukturyzowanej do KSEF.
👉Analogiczne zasady dotyczą daty odebrania faktury korygującej.
❓Co w przypadku awarii systemu KSeF❓
👉Tryb offline - tak nazywany jest się okres awarii systemu KSeF, ogłoszonej niedostępności albo stan, gdy brak możliwości wystawiania e-faktur leży po stronie podatnika.
👉Datą wystawienia "faktury offline" będzie faktyczna data jej wystawienia przez podatnika i to ona będzie widniała w numerze identyfikacyjnym KSeF.
👉Datą otrzymania takiej faktury będzie zatem data faktycznego jej otrzymania przez podatnika.
👉Jeśli jednak taka „faktura offline” zostanie przesłana nabywcy poza KSeF, przed jej wprowadzeniem do tego systemu, za datę otrzymania faktury przez podatnika w okresie awarii lub w trybie offline przyjmuje się faktyczną datę jej otrzymania.
👉Także taka faktura offline powinna być zgodna ze strukturą logiczną e – faktury.
💡Wskazówka 1:
👉Warto rozważyć rozwiązania IT pozwalające na automatyczne sprawdzanie dostępności KSeF lub wychwycenie komunikatów BIP co do braku dostępności KSeF z uwagi na awarię / prace serwisowe.
👉W przypadku krótkotrwałego lub zaplanowanego braku dostępności KSeF z uwagi na awarię / prace serwisowe, część przedsiębiorców może rozważyć „wstrzymanie” fakturowania, co zniweluje wątpliwości także po stronie odbiorcy faktury.
👉Przedsiębiorcy powinni uzgodnić między sobą sposób doręczenia faktur na wypadek awarii lub niedostępności systemu KSeF, taka faktura może być przesłana odbiorcy w sposób z nim uzgodniony, np. w wersji elektronicznej PDF na wskazany adres mailowy.
👉Jeśli wystawca faktury najpierw wyśle fakturę do systemu KSeF, wówczas datą jej otrzymania będzie numer data przydzielenia tej fakturze numeru KSeF.
❓Chcesz wiedzieć więcej❓
Odwiedź naszą stronę: przygotowaliśmy dedykowane pakiety:
· dla Biur Rachunkowych: https://lnkd.in/dua4XAVh
· dla Firm: https://lnkd.in/dmewr8dY
Produkty w naszym pakiecie zobaczysz też na stronie: https://lnkd.in/dW53aBki
#ksefekspert #ltca #ltcaksefekspert #ksefekspertdlabiurrachunkowych #ksefekspertdlafirm
Adrian Kęmpiński
Adrian jest doradcą podatkowym i radcą prawnym. Ukończył prawo na Uniwersytecie im. Mikołaja Kopernika w Toruniu. Z prawem podatkowym związany od 2019 roku i w tym czasie pracował dla największych kancelarii podatkowych w województwie Kujawsko – Pomorskim, w których uczestniczył w licznych projektach restrukturyzacyjnych dotyczących spółek prawa handlowego. W ramach Kancelarii LTCA uczestniczy w projektach obejmujących bieżące doradztwo podatkowe.