Ustawa o AML rozszerzyła katalog instytucji obowiązanych o podmioty prowadzące działalność gospodarczą polegającą na świadczeniu usług w branży kryptowalut. Szkolenie dedykowane jest tym podmiotom, które zajmując się szeroko rozumianym handlem walutami wirtualnymi chcą uzyskać informacje, czy znajdują się w katalogu instytucji obowiązanych oraz jakie obowiązki wiążą się z objęciem obszaru kryptowalut zakresem ustawy o AML. Podczas szkolenia odpowiemy m.in. na pytania:
Kto jest instytucją obowiązaną w rozumieniu ustawy w zakresie obrotu walutami wirtualnymi?
Czy każdy podmiot dokonujący handlu walutami wirtualnymi musi posiadać procedury AML?
Jak wdrożyć i jakie procedury powinny posiadać instytucje obowiązane w rozumieniu ustawy?
PROGRAM
Ustawa o AML • Ogólne założenia ustawy • Definicja prania brudnych pieniędzy • Definicja waluty wirtualnej
Działalność polegająca na świadczeniu usług w branży kryptowalut, a definicja instytucji obowiązanej. • Definicja kantoru, giełdy kryptowalutowej oraz podmiotów dostarczających portfele kryptowalutowe
Rejestracja działalności kryptowalutowej dla celów AML • Podstawa prawna działania rejestru działalności w zakresie kryptowalut • Wpis do rejestru – niekaralność i obowiązek wykazani wiedzy i doświadczenia związanego z działalnością kryptowalut • Zmiana wpisu w rejestrze • Zawiadomienie o zawieszeniu i wykreśleniu z rejestru • Opłata za wpis
Czy KNF nadzoruje giełdy kryptowalutowe? • Działalność giełdy kryptowalutowej, a świadczenie usług płatniczych.
Obowiązki podmiotów działających w branży kryptowalut, a ustawa o AML • Ocena ryzyka – praktyczne omówienie przeprowadzenia oceny ryzyka oraz czynników za pomocą, których dokonujemy oceny • Środki bezpieczeństwa finansowego, w tym wzmożone środki bezpieczeństwa finansowego – kiedy należy je stosować • Zasady szkolenia pracowników– czy wszyscy pracownicy podlegają obowiązkowemu szkoleniu AML? • Zasady zgłaszania nieprawidłowości – jak wprowadzić odpowiednią procedurę i kto jest zobowiązany do zgłaszania nieprawidłowości
Obowiązki wynikające z ustawy, a ochrona danych osobowych
Wewnętrza procedura AML • Osoby odpowiedzialne za wdrożenie procedur i nowe obowiązki kadry zarządzającej • Elementy procedury • Procedura KYC – know your customer, jakie elementy powinna zawierać • Wdrożenie procedury - praktyczne przykłady opracowania i wdrożenia procedury
Raportowanie do GIIF • Transakcje podlegające raportowaniu • Zawiadomienie o podejrzeniu prania brudnych pieniędzy • Raportowanie okresowe • Zasady postępowania instytucji obowiązanej w przypadku żądania wstrzymania realizacji transakcji przez Generalnego Inspektora lub Prokuraturę.
Zasady kontroli instytucji obowiązanych • Podmioty uprawnione do kontroli
Anna jest doradcą podatkowym i Partnerem Zarządzającym w Kancelarii LTCA. Ukończyła prawo na Uniwersytecie Warszawskim oraz aplikację adwokacką przy Okręgowej Radzie Adwokackiej w Warszawie. Doświadczenie zawodowe zdobywała w renomowanych kancelariach prawnych i podatkowych, doradzając przy skomplikowanych transakcjach gospodarczych. Koncentruje się na doradztwie z zakresu podatków dochodowych ze szczególnym uwzględnieniem cen transferowych i analiz benchmarkigowych. Zarządzała ponad 300 projektami z zakresu TP. Anna z powodzeniem wdrażała również projekty z zakresu raportowania schematów podatkowych (MDR) oraz systemów compliance. Wykładowca na ponad 300 szkoleniach z zakresu cen transferowych, podatków CIT i VAT, MDR oraz compliance. Regularnie publikuje w prasie branżowej i specjalistycznej. Włada biegle językiem angielskim.
Materiały i certyfikaty dostępne po zakupie. Kliknij odblokuj aby mieć dostęp do materiałów i certyfikatów.
Chcesz zorganizować szkolenie zamknięte?
Skontaktuj się z nami telefonicznie albo mailowo (dane kontaktowe poniżej) lub wypełnij formularz znajdujący się obok.
Zaletą szkoleń zamkniętych jest możliwość dostosowania zawartości merytorycznej spotkania, terminu i miejsca realizacji.
Tu z pomocą przychodzą eksperci Akademii LTCA uznani w Polsce specjaliści, praktycy w dziedzinie prawa, podatków, rachunkowości, kadr, płac i finansów.