Odkrywaj KSeF razem z LTCA cz. XI "Jak wybrać dostawcę komercyjnego rozwiązania"
- Wysłane przez Kajetan Kubicz
- Kategorie KSEF
- Data 14 wrzesień 2023
Odkrywaj KSeF razem z LTCA.
Kontynuujemy serię postów dotyczących KSeF. Wraz z @Adriankęmpiński zakończyliśmy kwestie ogólne związane z opisaniem czym jest KSeF, teraz czas na dalsze publikacje dotyczące przygotowania firmy na obowiązkowy KSeF.
JAK WYBRAĆ DOSTAWCĘ KOMERCYJNEGO ROZWIĄZANIA
Jeśli jesteśmy pewni, że rozwiązanie w postaci darmowego narzędzia ministerialnego się nie sprawdzi w naszym biznesie lub już korzystamy z programu finansowo-księgowego, który z uwagi na skale naszej działalności znacznie ułatwia nam procesy związane z fakturowaniem, obiegiem dokumentacji i jej archiwizacją powinniśmy się rozejrzeć za rozwiązaniami komercyjnymi dotyczącymi KseF.
Mówimy tutaj albo o zmianie oprogramowanie na inne przystosowane do warunków KSeF, albo o nakładce na nasz dotychczasowy program umożliwiającej wysyłkę i pobieranie e-faktur, w tym dostosowanie funkcjonalności „szytych na miarę”. Zanim jednak o funkcjonalnościach (tu przewidujemy osobny wpis) powiedzmy sobie o podstawowych sprawach:
Po pierwsze, oceńmy gotowość co najmniej na obowiązkowe pola schemy i zmapujmy nasze najczęściej pojawiające się faktury.
Po drugie, mając na uwadze ustawowe daty wystawiania i odbioru faktur zastanówmy się nad pożądanymi i minimalnymi preferencjami co do funkcjonalności naszego oprogramowania jakie miałoby umożliwić nas sprawa wysyłkę i odbiór e-faktur, w tym ich pobieranie oraz wizualizację.
Po trzecie, mając na uwadze powyższe przejrzyjmy oferty dostawców komercyjnych rozwiązań i już teraz podejmijmy rozmowy w sprawie oferowanych przez nich rozwiązań oraz potencjalnej możliwości ich dostosowania / rozszerzenia i wdrożenia w Waszej działalności.
Ostatecznie zastanówmy się nad całościowym procesem udzielania i wykorzystywania uprawnień w KSeF oraz ustalmy z naszym dostawcą jakie przewiduje proces korzystania z KSeF, czy przewiduje osobne uwierzytelnienia / jeden token itp.
WKAZÓWKA:
Wybór dostawcy powinien uwzględniać nasze potrzeby oraz obecny system księgowy i procesy zachodzące w firmie, np. dotyczące obiegu dokumentacji czy też ilości osób / działów biorących udział w tym procesie. Powinniśmy się bowiem upewnić, że nowe oprogramowanie i wdrożenie KSeF nie zmieni nam tych zasad w znaczący sposób lub też powinniśmy się przygotować na odpowiednie zmiany i poinformowanie o tych zmianach naszego personelu.
Chcesz wiedzieć więcej? Odwiedź naszą stronę, przygotowaliśmy dedykowane pakiety:
_dla Biur Rachunkowych i Firm: https://akademialtca.pl/ksef
To jeszcze nie wszystko, materiały te dodajemy systematycznie!
Dodatkowo rozplanowaliśmy wydarzenia do końca roku. Zapisz się już Dziś!
Kajetan Kubicz
Kajetan jest adwokatem i ekspertem z zakresu podatku VAT oraz Partnerem Kancelarii LTCA. Ukończył prawo na Uniwersytecie Warszawskim oraz aplikację adwokacką przy Okręgowej Radzie Adwokackiej w Warszawie. Doświadczenie zawodowe zdobywał m.in. w jednej z największych kancelarii prawnych w Polsce oraz w międzynarodowej kancelarii doradztwa podatkowego i restrukturyzacyjnego świadcząc usługi bieżącego doradztwa podatkowego oraz uczestnicząc w licznych audytach podatkowych. Specjalizuje się w doradztwie na rzecz Klientów działających w branży budowlanej, transportowej, produkcyjnej oraz handlowej. Obecnie jest odpowiedzialny za bieżące doradztwo prawno-podatkowe, zarówno dla Klientów krajowych, jak i zagranicznych, głównie z obszaru VAT oraz w zakresie ulg podatkowych w podatkach PIT/CIT dotyczących rozwoju i innowacyjności. Jest autorem kilkuset wniosków o wydanie interpretacji indywidualnych prawa podatkowego oraz o dokonanie klasyfikacji statystycznej towarów i usług. Autor licznych publikacji z zakresu prawa podatkowego zwłaszcza w zakresie opodatkowania VAT. Włada biegle językiem angielskim.