Subwencje z Traczy PFR dla małych i średnich przedsiębiorstw
- Wysłane przez Aleksandra Bojarska
- Kategorie Aktualności prawne
- Data 30 kwiecień 2020
- Odnotował spadek obrotów gospodarczych (przychodów ze sprzedaży) o co najmniej 25% w dowolnym miesiącu po 1 lutego 2020 r. w porównaniu do poprzedniego miesiąca lub analogicznego miesiąca ubiegłego roku w związku zakłóceniami w funkcjonowaniu gospodarki na skutek COVID-19 (spadek sprzedaży towarów lub usług w rozumieniu art. 15g ust. 9 ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz.U. poz. 374, 567 i 568);
- Nie zostało wobec niego otwarte postępowanie upadłościowe lub likwidacyjne albo nie zostało otwarte postępowanie restrukturyzacyjne.
- W odniesieniu do którego są spełnione następujące przesłanki: (i) Beneficjent posiada rezydencję podatkową na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego, (ii) działalność gospodarcza Beneficjenta została zarejestrowana na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w Krajowym Rejestrze Sądowym albo Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, oraz (ii) jego Główny Beneficjent Rzeczywisty nie posiada rezydencji podatkowej w Raju Podatkowym, przy czym zakwalifikowanie Beneficjenta do udziału w Programie pomimo braku spełnienia powyższych przesłanek możliwe jest w razie zobowiązania się Beneficjenta, w przypadku nieposiadania przez Beneficjenta rezydencji podatkowej na terytorium Europejskiego Obszaru Gospodarczego, do przeniesienia rezydencji podatkowej na teren Europejskiego Obszaru Gospodarczego, oraz, w przypadku posiadania przez głównego Beneficjenta Rzeczywistego Beneficjenta rezydencji podatkowej Strona 19 z 65 w Raju Podatkowym, do spowodowania, że Główny Beneficjent Rzeczywisty Beneficjenta przeniesienie rezydencję podatkową na teren Europejskiego Obszaru Gospodarczego, w obu przypadkach w terminie 9 miesięcy od dnia udzielenia Subwencji Finansowej.
- Na dzień 31 grudnia 2019 r. lub na dzień udzielenia finansowania nie zalegał z płatnościami podatków i składek na ubezpieczenia społeczne, przy czym rozłożenie płatności na raty lub jej odroczenie nie jest uznawane za zaległość.
- produktów lub usług, które mogą skutkować ograniczaniem bądź naruszaniem wolności indywidualnych lub/oraz praw człowieka;
- działalności prowadzonej przez instytucje kredytowe, spółdzielcze kasy oszczędnościowo-kredytowe, firmy inwestycyjne, instytucje pożyczkowe, zakłady ubezpieczeń, zakłady reasekuracji, fundusze emerytalne, fundusze inwestycyjne i inne przedsiębiorstwa zbiorowego inwestowania oraz podmioty zarządzające aktywami,
- dostawców usług płatniczych oraz inne instytucje finansowe, a także agencje ratingowe;
- obszarów wątpliwych z powodów etyczno-moralnych.
- pokrycie kosztów prowadzonej działalności gospodarczej, z wyłączeniem przeznaczenia środków na nabycie (przejęcie) w sposób bezpośredni lub pośredni innego przedsiębiorcy (zakaz akwizycji);
- dopuszczalna jest spłata kredytów: możliwość wykorzystania subwencji na przedterminową spłatę kredytów do maksymalnej wysokości 25% wartości pożyczki;
- zwrot: na warunkach określonych w Programie i umowie subwencji.
Spadek przychodów | Kwota subwencji jako % przychodów |
<0; 25%) | 0% |
<25; 50%) | 4% |
<50; 75%) | 6% |
<75%; 100%) | 8% |
- 25% pod warunkiem kontynuacji działalności;
- 25% w zależności od poniesionej przez przedsiębiorstwo straty na sprzedaży;
- Dodatkowo 25% w zależności od utrzymania średniego zatrudnienia w okresie 12 miesięcy.
Aleksandra Bojarska
Associate. Praktyk i ekspert w zakresie sporządzania dokumentacji cen transferowych oraz należytej staranności na potrzeby podatku VAT. Swoje doświadczenie zdobywała w kancelariach adwokatów i radców prawnych, a także w dziale postępowań podatkowych firmy z ,,wielkiej czwórki”. Członek zwycięskiego zespołu XII edycji ogólnopolskiego konkursu podatkowego dla studentów EYe on TAX. W Kancelarii zajmuje się doradztwem w zakresie podatków dochodowych ze szczególnym uwzględnieniem cen transferowych, a także problematyką należytej staranności na potrzeby podatku VAT. Sporządziła liczne dokumentacje cen transferowych dla różnorodnych transakcji i spółek. Posiada doświadczenie w zakresie sporządzania dokumentacji local file i master file. Zajmuje się problematyką należytej staranności na potrzeby podatku VAT. Autorka wielu publikacji z zakresu prawa podatkowego. Włada biegle językiem angielskim.