Jak złożyć sprawozdanie finansowe spółki wykreślonej z KRS?
- Wysłane przez Dajana Strzała
- Kategorie Aktualności prawne
- Data 8 lipiec
Zgodnie z obowiązującymi przepisami, spółki wykreślone z Krajowego Rejestru Sądowego (KRS) nie mają technicznej możliwości złożenia sprawozdania finansowego za pośrednictwem darmowego Repozytorium Dokumentów Finansowych. System automatycznie blokuje taką opcję, komunikując brak podmiotu w rejestrze. Co więc zrobić, gdy obowiązek sporządzenia sprawozdania nadal istnieje np. w przypadku spółek przekształconych?
Rozwiązanie – złożenie sprawozdania przez S24
W przypadku spółek wykreślonych z KRS jedynym skutecznym rozwiązaniem jest skorzystanie z platformy S24 Ministerstwa Sprawiedliwości. Za jej pośrednictwem można złożyć wniosek o dołączenie sprawozdania finansowego do akt rejestrowych. Opłata za złożenie wniosku wynosi 140 zł.
Złożony dokument trafia do referendarza sądowego, który oceni jego formalną poprawność oraz zasadność. Platforma ta pełni funkcję elektronicznej kancelarii – pozwalając na załatwienie sprawy mimo formalnego wykreślenia spółki z rejestru.
Podsumowanie
Choć system teleinformatyczny nie przewiduje składania sprawozdań przez podmioty wykreślone z KRS, obowiązek sprawozdawczy pozostaje. Rozsądnym i praktycznie jedynym rozwiązaniem jest złożenie dokumentów przez portal S24.