Możliwość zaliczenia do KUP wydatków ponoszonych na spotkania z klientami
- Wysłane przez Violeta Nikolaieva
- Kategorie Aktualności prawne
- Data 26 październik 2022
W interpretacji indywidualnej z dnia 26 października 2022 r., sygn. 0111-KDIB1-1.4010.299.2018.9.ŚS, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej wskazał, że:
❌ wydatki Spółki – autoryzowanego dealera samochodowego - w części dotyczącej wydatków związanych z wizytami kontrahentów Spółki w Niemczech połączonymi z wizytą w muzeum marki, noszą znamiona reprezentacji. Poprzez organizowanie tych wizyt Spółka kreuje bowiem swój wizerunek, tworzy wśród wybranych kontrahentów wrażenie podmiotu profesjonalnego, partnera biznesowego godnego zaufania, kształtuje prestiż i pozytywne postrzeganie swojej firmy przez klientów. Tym samym wydatki w tym zakresie wyłączone są z kosztów uzyskania przychodów.
✔ wydatki związane z organizacją spotkań poza salonami samochodowymi prowadzonymi przez Spółkę, w miejscach, gdzie klienci mają możliwość zapoznania się z szeroką paletą samochodów oraz przetestowania różnych modeli, a także zapraszaniem klientów na prezentację nowego samochodu, mają na celu szeroko rozumianą promocję i reklamę. W konsekwencji wskazane przez Wnioskodawcę wydatki poniesione na organizację spotkań poza salonami samochodowymi prowadzonymi przez Spółkę mogą stanowić koszty podatkowe.
Dyrektor KIS podkreślił, że dokonując oceny charakteru wydatków ponoszonych na spotkania z klientami, konieczne jest zbadanie:
🔹 czy zorganizowanie tych spotkań miało kształtować popyt na produkty podatnika, poprzez zachęcenie jak największej liczby potencjalnych klientów do ich nabywania,
🔹 czy też służyć przede wszystkim budowaniu relacji z partnerami handlowymi i wywołaniu jak najlepszego wrażenia przy reprezentowaniu Spółki.
Warto dodać, że sprawa była przedmiotem rozpoznania przez Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku (wyrok z dnia 26 lutego 2019 r., sygn. akt I SA/Gd 1068/18) oraz przez Naczelny Sąd Administracyjny (wyrok z dnia 3 czerwca 2022 r., sygn. akt II FSK 2511/19).
Czytaj więcej
Violeta Nikolaieva
email: violeta.nikolaieva@ltca.pl