Wniosek o dofinansowanie w przypadku obniżonego wymiaru czasu pracy pracowników
- Wysłane przez Aleksandra Bojarska
- Kategorie Aktualności podatkowe
- Data 16 kwiecień 2020
- nie mniej niż o 15%, obliczony jako stosunek łącznych obrotów w ciągu dowolnie wskazanych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych, przypadających w okresie po dniu 1 stycznia 2020 r. do dnia poprzedzającego dzień złożenia wniosku o przyznanie świadczeń, w porównaniu do łącznych obrotów analogicznych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych roku poprzedniego; za miesiąc uważa się także 30 kolejno po sobie następujących dni kalendarzowych, w przypadku gdy dwumiesięczny okres porównawczy rozpoczyna się w trakcie miesiąca kalendarzowego, tj. w dniu innym niż pierwszy dzień danego miesiąca kalendarzowego;
- nie mniej niż o 25%, obliczony jako stosunek obrotów z dowolnie wskazanego miesiąca kalendarzowego, przypadającego po dniu 1 stycznia 2020 r. do dnia poprzedzającego dzień złożenia wniosku o przyznanie świadczeń, w porównaniu do obrotów z miesiąca poprzedniego; za miesiąc uważa się także 30 kolejno po sobie następujących dni kalendarzowych, w przypadku gdy okres porównawczy rozpoczyna się w trakcie miesiąca kalendarzowego, tj. w dniu innym niż pierwszy dzień danego miesiąca kalendarzowego.
- informacje o pracownikach objętych porozumieniem lub grupy zawodowe;
- warunki i tryb wykonywania pracy w obniżonym wymiarze czasy pracy;
- okres na jaki zostało zawarte porozumienie.
- kopię porozumienia z m.in. zakładową organizacją związkową lub przedstawicielami pracowników określającego warunki i tryb wykonywania pracy w okresie przestoju ekonomicznego lub obniżonego wymiaru czasu pracy (plik w formacje np. jpg lub pdf),
- wykaz pracowników uprawnionych do świadczeń wypłacanych z FGŚP (wg. określonego wzoru) dostępnego elektronicznie (plik w formacie xls lub xlsx). Przedsiębiorca zobowiązany jest do wprowadzenia do wykazu pracowników, w odniesieniu do których ubiegał się będzie o dofinansowanie.
- kopię pełnomocnictwa w przypadku osoby upoważnionej do reprezentacji (plik w formacie np. jpg lub pdf).
- umowę o wypłatę świadczeń na rzecz ochrony miejsc pracy ze środków FGŚP na dofinansowanie wynagrodzenia pracowników objętych przestojem ekonomicznym albo obniżonym wymiarem czasu pracy, w następstwie wystąpienia COVID-19, wg określonego wzoru (plik w formacie pdf). Umowa ma charakter nieedytowalny i wymaga wyłącznie dołączenia do wniosku przez przedsiębiorcę.
Aleksandra Bojarska
Associate. Praktyk i ekspert w zakresie sporządzania dokumentacji cen transferowych oraz należytej staranności na potrzeby podatku VAT. Swoje doświadczenie zdobywała w kancelariach adwokatów i radców prawnych, a także w dziale postępowań podatkowych firmy z ,,wielkiej czwórki”. Członek zwycięskiego zespołu XII edycji ogólnopolskiego konkursu podatkowego dla studentów EYe on TAX. W Kancelarii zajmuje się doradztwem w zakresie podatków dochodowych ze szczególnym uwzględnieniem cen transferowych, a także problematyką należytej staranności na potrzeby podatku VAT. Sporządziła liczne dokumentacje cen transferowych dla różnorodnych transakcji i spółek. Posiada doświadczenie w zakresie sporządzania dokumentacji local file i master file. Zajmuje się problematyką należytej staranności na potrzeby podatku VAT. Autorka wielu publikacji z zakresu prawa podatkowego. Włada biegle językiem angielskim.