Wsparcie ZUS i KAS po pożarze hali targowej przy ul. Marywilskiej 44
- Wysłane przez Maria Krzywińska
- Kategorie Pozostałe
- Data 24 maj 2024
Niedawno Warszawa doświadczyła tragicznego wydarzenia – pożaru hali targowej przy ul. Marywilskiej 44. W wyniku tego wielu przedsiębiorców poniosło znaczące straty materialne, co wpłynęło na ich działalność gospodarczą i sytuację finansową. Kancelaria LTCA pomaga lokalnym przedsiębiorcom, dlatego poniżej przekazujemy informacje o niedawno opublikowanych komunikatach dla przedsiębiorców, którzy mogą ubiegać się o wsparcie w oddziale ZUS w Warszawie oraz skorzystać z rozwiązań przygotowanych przez Krajową Administrację Skarbową (KAS).
Spis treści:
- Jednorazowe wsparcie finansowe ARP – wniosek do ZUS
- Wsparcie z Urzędu Pracy
- Rozwiązania oferowane przez Krajową Administrację Skarbową
Jednorazowe wsparcie finansowe ARP – wniosek do ZUS
Przedsiębiorcy mogą ubiegać się o jednorazowe, bezzwrotne wsparcie finansowe w wysokości 2.000 zł z Fundacji Agencji Rozwoju Przemysłu. Wnioski można składać w oddziale ZUS w Warszawie przy ul. Podskarbińskiej 25. Więcej informacji na temat wsparcia z Fundacji ARP można znaleźć na stronie Fundacji ARP.
Wsparcie z Urzędu Pracy
Urząd Pracy m.st. Warszawy oferuje dofinansowanie części wynagrodzeń pracowników - do wysokości połowy wynagrodzenia minimalnego przez trzy miesiące.
Rozwiązania oferowane przez Krajową Administrację Skarbową
Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) przygotowała komunikat o rozwiązaniach dla przedsiębiorców z Marywilskiej 44.
Przedsiębiorcy mogą wystąpić z wnioskiem m.in. o rozłożenie na raty podatku oraz odroczenie terminu jego zapłaty.
KAS uruchomiła specjalną, tymczasową infolinię pod numerem 22 460 59 30, gdzie poszkodowani przedsiębiorcy mogą pytać o rozliczenia podatkowe (PIT, VAT) oraz o ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych.
Podmioty prowadzące działalność gospodarczą, mogą liczyć na ulgi stanowiące pomoc publiczną, a także na ulgi niestanowiące pomocy publicznej i pomoc de minimis.
Podatnicy na podstawie art. 67a Ordynacji podatkowej mogą wnioskować o:
- rozłożenie na raty należności podatkowych (wniosek RAT-Z),
- umorzenie zaległości podatkowej (wniosek UZ-M),
- odroczenie terminu zapłaty należności podatkowych (wniosek TER-Z).
We wniosku należy opisać swoją sytuację i uzasadnić potrzebę otrzymania ulgi.
Ocena zasadności udzielenia ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych przeprowadzana będzie odrębnie w każdej sprawie przez organ podatkowy, z uwzględnieniem ważnego interesu podatnika lub interesu publicznego. Takie wnioski rozpatrywane będą w pierwszej kolejności.
Wnioski można również złożyć bez wychodzenia z domu poprzez stronę biznes.gov.pl lub przez konto w e-Urzędzie Skarbowym.
Przypominamy, że w przypadku ulg, które stanowią pomoc de minimis, łączna wartość pomocy dla jednego beneficjenta nie może przekroczyć równowartości 300 tys. euro (w ciągu 3 lat).
Maria Krzywińska
Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Ukończyła studia magisterskie na kierunku doradztwo podatkowe. W ramach Kancelarii LTCA uczestniczy w projektach dotyczących głównie podatków dochodowych, obejmujących bieżące doradztwo podatkowe.