Benefity dla współpracowników B2B a koszty uzyskania przychodów
- Wysłane przez Kinga Sadowska
- Kategorie Aktualności podatkowe
- Data 7 luty
Zgodnie z interpretacją indywidualną wydaną przez Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej w dniu 19 grudnia 2024 r. (sygn. 0111-KDIB1-3.4010.629.2024.2.ZK), poniesione przez spółkę wydatki na benefity dla współpracowników działających w modelu B2B mogą być uznane za koszty uzyskania przychodów.
Wydatki na świadczenia pozapłacowe, aby mogły zostać zaliczone do kosztów, muszą spełniać określone warunki. Przede wszystkim muszą być poniesione w celu uzyskania lub zabezpieczenia przychodów, nie mogą być wyłączone na mocy przepisów ustawy o CIT, a także muszą być odpowiednio udokumentowane i związane z działalnością gospodarczą podatnika. Zgodnie z przepisami ustawy o CIT, art. 16 ust. 1 określa rodzaje wydatków, które nie mogą stanowić kosztów uzyskania przychodów, w tym między innymi koszty reprezentacji, takie jak zakupy gastronomiczne, żywność i napoje alkoholowe. W przypadku spółki, która świadczy usługi na rzecz współpracowników B2B, wydatki na takie świadczenia jak karty Multisport, pakiety medyczne, karty lunchowe czy ubezpieczenia na życie, nie są traktowane jako koszty reprezentacji. Zamiast tego mają one bezpośredni wpływ na motywację współpracowników i efektywność ich pracy, co przyczynia się do generowania przychodów spółki.
Celem tych świadczeń jest nie tylko poprawa warunków pracy, ale także promowanie zdrowego stylu życia, co przekłada się na lepszą wydajność i niezakłóconą działalność operacyjną. Zatem wydatki te mają uzasadniony związek z prowadzoną działalnością gospodarczą i celami spółki.
Dyrektor KIS uznał stanowisko spółki za prawidłowe, potwierdzając, że planowane przez nią wydatki na benefity, takie jak karty Multisport, pakiety medyczne czy ubezpieczenia na życie, mogą być uznane za koszty uzyskania przychodów. Istnieje bowiem bezpośredni związek między tymi świadczeniami a efektywnym prowadzeniem działalności gospodarczej i utrzymaniem współpracy z podmiotami działającymi w modelu B2B.