Czy wydatek na garnitur stanowi KUP?
- Wysłane przez Patrycja Orzoł – Wrońska
- Kategorie Aktualności podatkowe
- Data 1 październik 2024
Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji indywidualnej z dnia 5 sierpnia 2024 r. nr 0114-KDIP3-1.4011.439.2024.3.MS2 orzekł, iż wydatek za zakup garnituru, który jest opatrzony w sposób trwały i widoczny cechami charakterystycznymi dla firmy, może być zaliczony do kosztów uzyskania przychodów w działalności gospodarczej.
Spis treści:
Stan faktyczny
Wnioskodawczyni prowadzi działalność gospodarczą świadcząc usługi marketingowe dla innych firm.
Wnioskodawczyni zamówiła u krawcowej garnitur szyty na miarę. Garnitur posiadał logotyp firmy. Logotyp znajdował się na prawym rękawie marynarki na wysokości nadgarstka. Logotyp przedstawiał stałe logo firmy.
Podatniczka wskazała, iż zakup garnituru jest ściśle związany z prowadzoną przez nią działalnością gospodarczą. Prowadzenie jej firmy polega na pozyskiwaniu klientów. Garnitur służył na spotkaniach biznesowych, gdy dochodziło do spotkań z Klientami.
Wnioskodawczyni miała wątpliwości czy zakup garnituru może stanowić koszt uzyskania przychodu w działalności gospodarczej.
Rozstrzygnięcie Interpretacji
Dyrektor KIS uznał stanowisko Wnioskodawcy za prawidłowe.
Orzekł iż, wydatki na zakup garnituru mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, gdy nie mogą być wykorzystywane w celach prywatnych, co oznacza, iż muszą utracić charakter odzieży osobistej.
Uzasadnił swoje stanowisko tym, iż logotyp na rękawie marynarki, który w istocie stanowi element garnituru został w sposób trwale oznaczony w widocznym miejscu. Zatem element ubioru utracił charakter osobisty.
Dyrektor KIS orzekł iż: „Wskazać należy, że za logo uznać należy znak handlowy o charakterze graficznym, używany przez daną firmę do identyfikowania marki swojego produktu lub oferowanych usług oraz odróżniania ich od innych. Logo może obejmować zarówno nazwę przedsiębiorcy, jej skrót jak też nazwę konkretnego produktu lub usługi. Każda z tych form, jeżeli jest stosowana w określonych okolicznościach spełnia funkcje reklamowe. Identyfikowana bowiem jest z daną firmą i oferowanymi przez nią towarami lub usługami, zwiększając ich rozpoznawalność oraz pośrednio zachęcając do ich nabycia.”
Zatem, gdy garnitur nie jest wykorzystywany w celach prywatnych i opatrzony jest w sposób trwały i widoczny cechami charakterystycznymi dla firmy, to wydatek na jego zakup może być zaliczony do kosztów uzyskania przychodów.
Patrycja Orzoł – Wrońska
Patrycja jest radcą prawnym. Ukończyła prawo oraz studia podyplomowe Rachunkowość i Doradztwo Podatkowe na Uniwersytecie Szczecińskim oraz aplikacje radcowską przy Okręgowej Izbie Radców Prawych w Szczecinie. Doświadczenie w podatkach zdobywała między innymi prowadząc biuro rachunkowe oraz pracując w kancelariach prawnych. W ramach Kancelarii LTCA zajmuje się wsparciem doradców podatkowych m.in. w zakresie podatku VAT.