Infolinia KIS - rzetelne źródło wiedzy na gruncie WHT?
- Wysłane przez Diana Guzek
- Kategorie CIT
- Data 6 czerwiec
W Gazecie Prawnej ukazał się artykuł dotyczący poprawy działania infolinii KIS – możemy w nim przeczytać, że: „W I kwartale 2025 r. dzwoniący, np. podatnicy, czekali średnio 3 minuty 29 sekund na połączenie z infolinią Krajowej Administracji Skarbowej”. To imponująca poprawa – sama pamiętam czasy, kiedy – jeszcze na stanowisku konsultanta podatkowego – niejednokrotnie spędzałam 45-60 minut na telefonie, zanim ktokolwiek podniósł słuchawkę.
Diana Guzek
Ukończyła prawo na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Pierwsze doświadczenie zawodowe zdobywała jako konsultant podatkowy w polskiej kancelarii doradztwa podatkowego, w której zajmowała się przede wszystkich zagadnieniami z zakresu PIT, CIT i VAT, sporządzając opinie podatkowe, wnioski o interpretacje, skargi oraz skargi kasacyjne. Następnie swoją karierę rozwijała w międzynarodowej kancelarii doradztwa podatkowego wchodzącej w skład tzw. „wielkiej czwórki”, w której realizowała projekty głównie z zakresu kontroli celno-skarbowych oraz postępowań sądowo-administracyjnych. Posiada również doświadczenie związane z raportowaniem schematów podatkowych (MDR) oraz składaniem wniosków nadpłatowych w zakresie podatku u źródła (WHT). W ramach Kancelarii LTCA uczestniczy w projektach obejmujących bieżące doradztwo podatkowe.